Jūsų asmens duomenų valdymas

Siekdami užtikrinti geriausią Jūsų naršymo patirtį, šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. cookies). Naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą naudoti slapukus. Savo sutikimą bet kada galėsite atšaukti pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus.

Susipažinkite su slapukų politika.


Konferencija „LyderiAUKIME kartu su inovatyviomis, moderniomis IT veiklomis“

2021 09 15

Antri metai iš eilės 2021 m. rugsėjo 10 d. gražioje vietoje Dvarčėnų dvare Alytaus kolegijos Jaunųjų informatikų akademijos ir Alytaus informacinių technologijų mokytojų metodinio būrelio nariai susirinko į konferenciją „LyderiAUKIME kartu su inovatyviomis, moderniomis IT veiklomis“.

Konferenciją sveikinimo žodžiu pradėjo Rasa Kuckailienė, Alytaus miesto savivaldybės administracijos Švietimo ir sporto skyriaus vyriausioji specialistė. Konferencijos dalyviams sveikinimo žodžius tarė ir palinkėjo sėkmingo darbo Povilas Labukas, Alytaus miesto savivaldybės mero pavaduotojas, Gytis Cibulskis, Kauno technologijos universiteto E. mokymosi technologijų centro vadovas, Sigitas Naruševičius, Alytaus kolegijos direktorius.    

Šiandien, įvairinant mokymosi metodus mokant mokinius savarankiškai siekti žinių, tradicinį mokymą klasėse pradedama keisti naujais, nuotolinį, mišrų ir hibridinį mokymą skatinančiais ir įveiksminančiais darbo metodais bei e. mokymąsi įgyvendinančiais būdais. Įvertinus aplinkybes ir esamą situaciją prieš pradedant organizuoti mokymosi procesą, būtina pasirinkti mokymosi organizavimo būdą – tai bus tik nuotolinis, mišrusis ar hibridinis mokymas. Mišrusis mokymas vyksta, kai nuosekliai derinami kasdienis ir nuotolinis mokymosi būdai, hibridinis mokymas – kai dalis mokinių mokosi klasėje, o kita dalis dalyvauja pamokoje nuotoliniu būdu. Hibridiniam mokymui reikalingas kitoks pasiruošimas nei mokant mišriuoju būdu, todėl šį metodą reikėtų rinktis labai atsargiai, svarbiausia žinoti, kaip organizuoti ir valdyti tokį mokymosi procesą, kaip įdomiau ir motyvuočiau organizuoti mokinių mokymąsi, tinkamai panaudoti aplinką kūrybiškam mokinių ugdymui(-si). Apie tai  įdomiai ir dalykiškai savo pranešime „Informacinių technologijų taikymas mokyme: nuo nuotolinio iki hibridinio“ kalbėjo Kauno technikos universiteto E. mokymosi technologijų centro vadovas Gytis Cibulskis. 

Alytaus kolegijoje kuriamas STEAM centras, kur integralus mokinio ugdymas orientuotas į kompleksišką tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir problemų sprendimą, kreipiantis mokinių gebėjimų ugdymą per gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos, menų pažinimą. Kolegijos STEAM centro vizija – formuoti šalies ir jaunojo žmogaus ateitį per praktinio mokymosi patirtį. Čia bus siekiama:

  • suteikti mokiniams praktika ir tyrimais grįstą mokymosi patirtį;
  • aprūpinti mokinius aukštos kokybės įranga;
  • sudaryti galimybę mokytis su atitinkamos kvalifikacijos specialistais, geriausiais miesto mokyklų, gimnazijų mokytojais.

Alytaus kolegijos STEAM centro tikslas – tapti inovacijų kūrėjų centru, atviru kiekvienam mokiniui, studentui, mokytojui, mokslininkui ar verslininkui – visiems, norintiems dalyvauti ar prisidėti prie jaunosios kartos auginimo Lietuvai. Kolegijos centras bus naudojamas ir formalaus ugdymo integruotoms pamokoms, ir neformaliam vaikų švietimui. Tai plės mokinių akiratį, skatins juos drąsiau žvelgti į gamtoje vykstančius procesus, padės jiems pažinti ir analizuoti, ugdys empirinį jų jutimą, stiprins vaikų norą tyrinėti ir pažinti. Visa tai vaizdžiai, įtaigiai, paliečiant ir problemas, su kuriomis susiduriama, pristatė savo pranešime „STEAM – Smalsumas, Tyrimas, Eksperimentas, Atradimas, Modernumas“ Alytaus kolegijos direktorius Sigitas Naruševičius, STEAM centro metodininkės Edita Griškėnienė ir Birutė Rakauskienė.

Technologijų plėtra švietimo procesą daro lengviau pasiekiamu, tačiau sukuria ir  naujus iššūkius. Antivirusinė programinė įranga, kitos saugumą užtikrinančios priemonės negali apsaugoti nuo kibernetinio saugumo spragų. Vien tik naujausi technologiniai sprendimai negali apsaugoti nuo pažeidžiamumo. Žmonių sąmoningumas ir  kritinis mąstymas, skaitmeninis raštingumas yra pagrindiniai būdai kovoti su kibernetinėmis grėsmėmis. Tradiciškai mokyklose, kolegijose ar universitetuose vykdomos menkos kibernetinio saugumo priemonės. Pirmiausia, tai yra dėl  neskiriamo ypatingo dėmesio šiai sričiai. Kita menko pasirengimo priežastis yra vyraujanti nuomonė, kad švietimo institucijos yra nepaklausios tarp kibernetinių atakų vykdytojų, tačiau tai netiesa. Staigus perėjimas prie nuotolinio mokymo, nors yra patogus, tačiau sukėlė ir naujų problemų. Studentai, dėstytojai, mokytojai, mokiniai yra priversti naudoti savo asmeninius įrenginius: nešiojamuosius kompiuterius, planšetinius kompiuterius ar išmaniuosius telefonus. Būtina sistemingai ir kompleksiškai suvokti kibernetinio saugumo riziką ir organizuoti šios rizikos tikslingą valdymą. Visa tai  buvo labai įdomiai pristatyta dr. Mariaus Laurinaičio, Mykolo Romerio universiteto Ekonomikos ir verslo fakulteto docento, asmens duomenų apsaugos eksperto pranešime „Kibernetinio saugumo iššūkiai švietimo sistemoje“.

Konferencijos refleksija bei diskusijos leidžia teigti, kad tai, ką dalyviai sužinojo, patyrė, jie pritaikys savo veikloje, ugdymo procese, perduos mokyklos, kolegijos kolegoms.

Švietimo ir sporto skyriaus informacija


 

Įvertinti naujieną



[[ratings:total votes]] -/5 (Balsų 0)
Dalintis:
Paskutinė atnaujinimo data: 2021-09-15